Open menu
28 | 09 | 2020

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ

Σύνταξη κειμένου : Μαρία Σ Μούκα                                      Αθήνα 23/10/2006

Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Web site : www.angelfire.com/ok5/marym

 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Ως υπεύθυνη εισαγωγών σε ανώνυμη εταιρεία εδώ και 10 χρόνια κατανοώ πόσο πιο εύκολο είναι για κάποιον που τώρα ξεκινάει να ασχολείται  με εισαγωγές , πέρα από την θεωρία να διαβάζει και πολλά παραδείγματα και ασκήσεις για να μπορεί να κατανοήσει  την λειτουργία των εισαγωγών  καλύτερα. Αποφάσισα λοιπόν πάντα σε συνεργασία με την ομάδα του www.fle.gr κάθε εβδομάδα να δημοσιεύω παραδείγματα πάνω σε διάφορες απλές αλλά και πολύπλοκες περιπτώσεις εισαγωγών ενδοκοινοτικών αλλά και τρίτων χωρών . Σε πρώτη φάση ξεκινάμε λοιπόν με μια απλή εισαγωγή από Γερμανία. Μην διαβάσετε απλώς .Θέλω να συμμετέχετε μαζί μου  με  απορίες και σχόλια .

 

Ξεκινάμε λοιπόν………….

 

 

Παράδειγμα πρώτο

 

 

            Εισαγωγέας  σε μέρη Η/Υ έκανε μια εισαγωγή από Γερμανία στις 15/9/2006 από την εταιρεία X με το δελτίο αποστολής ( delivery note ) No 300 όπου περιλαμβάνει τα εξής είδη :

10τεμ.             Monitor AAA

20 τεμ             Cards

Τα εμπορεύματα ήρθαν με την αεροπορική εταιρεία FLY LINE . Να γίνουν όλες οι σχετικές διαδικασίες για την τακτοποίηση της αποθήκης του των λογιστικών εγγραφών και της Intrastate μέχρι την πληρωμή του προμηθευτή.

 

Μόλις ο αποθηκάριος παραλάβει τα εμπορεύματα στις 15/9/2006 δίνει το delivery note στο λογιστήριο μαζί με το απόκομμα φορτωτικής . Ο/η υπεύθυνος εισαγωγών χρειάζεται το τιμολόγιο για να κλείσει την συγκεκριμένη εισαγωγή. Ένας τρόπος αλληλογραφίας για να ζητήσουμε το τιμολόγιο από το εξωτερικό  είναι ο εξής :

 

Dear Mr Corel ,

 

We would be grateful if you could send us by fax the invoice referred to your delivery note number 300 15/9/2006 as we would like to update our books. My fax number is …….

 

Many thanks for your prompt attention in this matter

 

Maria Mouka

Acc dep

 

Η αλληλογραφία μας με το εξωτερικό πρέπει να είναι σύντομη αλλά και σωστά συνταγμένη με ύφος ευγενικό πάντα. Παραλαμβάνουμε λοιπόν το τιμολόγιο το οποίο είναι ως εξής

 

Invoice No 255

20/9/2006

10  Monitor AAA

1000,00 EURO

20  cards

2000,00 EURO

 

 

TOTAL AMOUNT

3000,00 EURO

 

 

 

 

 

 

Πρώτη λογιστική εγγραφή

 

 

20/9/2006

                                                                                    Χρέωση           Πίστωση

32.01.00.0000 ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ         3000,00

50.01.00.0000 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                                3000,00

 

με την εγγραφή αυτή δείχνουμε την υποχρέωση μας προς τον προμηθευτή εξωτερικού ότι δηλαδή του οφείλουμε 3000,00 ευρώ ( πίστωση σε προμηθευτή σημαίνει οφειλή σε προμηθευτή ).

 

 

Δεύτερη  λογιστική εγγραφή

 

20/9/2006

                                                                                             Χρέωση        Πίστωση

20.02.00.0000 ΑΓΟΡΑ ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΑΠΟΚ       3000,00

32.01.00.0000  ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                                         3000,00

 

Με την εγγραφή αυτή ο 32.01 κλείνει και η όλη αξία του τιμολογίου η πραγματική αξία όπως λέμε μεταφέρεται στον 20.02 σε λογαριασμό δηλαδή κόστους .

 

 

Τρίτη  λογιστική εγγραφή

 

20/9/2006

                                                                                             Χρέωση        Πίστωση

04.91.01.0000 ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ       3000,00

08.91.01.0000 ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ                              3000,00

54.00.20.0044 ΦΠΑ ΕΝΔΟΚΟΙΝ.ΑΠΟΚΤΗΣΕΩΝ              570,00

54.00.80.0044 ΦΠΑ ΕΝΔΟΚΟΙΝ.ΑΠΟΚΤΗΣΕΩΝ                                    570,00

 

 

Το έντυπο Intrastate που θα συμπληρώσουμε θα είναι μέσα στον μήνα Σεπτέμβρη και θα βάλουμε τους εξής κωδικούς

 

Περιγραφή εμπορευμάτων : monitor AAA

Χώρα : DE ( Γερμανία )

ΦΣ ( φύση συναλλαγής ) : 11 4 ( ο κωδικός 11 σημαίνει ότι τα εμπορεύματα αυτά θα πάνε για πώληση ενώ ο κωδικός 4 σημαίνει ότι τα εμπορεύματα αυτά ήρθαν αεροπορικώς )

Κωδικός είδους : βάζουμε τον κωδικό της Intrastate 84716040 πχ ( κωδικοί που μπορούμε να αναζητήσουμε στο Internet αν δεν τους ξέρουμε στην ιστοσελίδα της ΕΣΥΕ www.esye.gr )

Κιλά μάζα : πχ 300 ( εδώ βάζουμε ότι λέει η φορτωτική. Αν η φορτωτική δεν λέει κιλά μπορούμε να ρωτήσουμε τον αποθηκάριο που τα παραλαμβάνει να μας πει περίπου πόσα κιλά είναι το καθένα )

Τεμάχια : 10 ( επειδή είναι δυο διαφορετικά είδη στο ίδιο έντυπο Intrastate πρώτα δηλώνουμε τα Monitor και από κάτω τις κάρτες )

Τιμολογούμενο ποσό : βάζουμε το ποσό που έχει στο τιμολόγιο δηλαδή 1000,00 ευρώ .

Στατιστική αξία : το ίδιο 1000,00 ευρώ.

 

 

Πιο κάτω στο ίδιο έντυπο  κάπως ανάλογα δηλώνουμε και για τις κάρτες. Πρέπει η τιμολογούμενη αξία των Monitor και των καρτών να μας δίνουν την συνολική αξία του τιμολογίου.

 

 

Η Intrastate είναι ένα πολύ ιδιαίτερο κομμάτι των εισαγωγών και επιβάλλεται να έχουμε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό. Γιατί ? γιατί όταν θα γίνει διασταύρωση των στοιχείων από την υπηρεσία VIES ότι δηλώνουμε εμείς ότι παραλάβαμε θα πρέπει να συμφωνεί και με το τι έχει δηλώσει ο αποστολέας μας. Δεν μπορούμε πχ να δηλώσουμε ότι πήραμε Monitor με αξία 3000 ευρώ και ο αποστολέας να δηλώσει ότι μας έστειλε Monitor με αξία 1000 ευρώ. Κάποιος δηλώνει εικονικά.

 

 Πριν κλείσουμε την συγκεκριμένη εισαγωγή θα πρέπει να πούμε ότι μετά το πέρας του τριμήνου ΙΟΥΛΙΟΣ – ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ κατά το τέλος Οκτωβρίου κάνουμε τον ανακεφαλαιωτικό τριμηνιαίο πίνακα οπότε με το ΑΦΜ του συγκεκριμένου αποστολέα και με το σύνολο των εισαγωγών που έχουμε κάνει από αυτόν συντάσσουμε ανάλογα το έντυπο.

 

 

Έστω τώρα ότι παραλαμβάνουμε την παραπάνω αποστολή με οδική μεταφορά με την μεταφορική CROSS ROAD η οποία μας εκδίδει και τιμολόγιο με αξία 300,00 euro και 57,00 euro ΦΠΑ δηλαδή συνολική αξία 357,00 euro.

 

O τρόπος που θα κάνουμε την εισαγωγή μας όταν έχουμε τιμολόγιο του μεταφορέα είναι ως εξής :

 

Η πρώτη εγγραφή παραμένει  ως έχει δηλαδή :

 

20/9/2006

                                                                                    Χρέωση           Πίστωση

32.01.00.0000 ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ         3000,00

50.01.00.0000 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                                3000,00

 

η δεύτερη εγγραφή είναι ως εξής :

 

 

20/9/2006

 

                                                                                             Χρέωση        Πίστωση

 

32.01.00.0000 ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                      357,00                     

53.98.00.0000 ΠΙΣΤΩΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΙ                                                          357,00

 

 

 

20/9/2006

 

                                                                                             Χρέωση        Πίστωση

20.02.00.0000 ΑΓΟΡΑ ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΑΠΟΚ       3000,00

20.02.00.0019 ΕΞΟΔΑ ΕΝΔΟΚ.ΑΠΟΚΤΗΣΕΩΝ                300,00                                

54.00.20.0019 ΦΠΑ ΕΙΣΡΟΩΝ ΕΜΠ.19%                              57,00

32.01.00.0000 ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                                             3357,00          

 

 

Προσοχή :

 

Στο έντυπο της Intrastate άφιξης που θα συμπληρώσουμε θα συμπληρώσουμε ακριβώς  όπως ανέφερα παραπάνω αλλά στην στατιστική αξία θα βάλουμε την τιμολογούμενη αξία συν την αξία της μεταφορικής προ ΦΠΑ. ΔΗΛΑΔΗ :

Περιγραφή εμπορευμάτων : monitor AAA

Χώρα : DE ( Γερμανία )

ΦΣ ( φύση συναλλαγής ) : 11 4 ( ο κωδικός 11 σημαίνει ότι τα εμπορεύματα αυτά θα πάνε για πώληση ενώ ο κωδικός 4 σημαίνει ότι τα εμπορεύματα αυτά ηρθαν αεροπορικώς )

Κωδικός είδους : βάζουμε τον κωδικό της Intrastate 84716040 πχ ( κωδικοί που μπορούμε να αναζητήσουμε στο Internet αν δεν τους ξέρουμε στην ιστοσελίδα της ΕΣΥΕ www.esye.gr )

Κιλά μάζα : πχ 300 ( εδώ βάζουμε ότι λέει η φορτωτική. Αν η φορτωτική δεν λέει κιλά μπορούμε να ρωτήσουμε τον αποθηκάριο που τα παραλαμβάνει να μας πει περίπου πόσα κιλά είναι το καθένα )

Τεμάχια : 10 ( επειδή είναι δυο διαφορετικά είδη στο ίδιο έντυπο Intrastate πρώτα δηλώνουμε τα Monitor και από κάτω τις κάρτες )

Τιμολογούμενο ποσό : βάζουμε το ποσό που έχει στο τιμολόγιο δηλαδή 1000,00 ευρώ .

Στατιστική αξία : 1075 ,00 και όχι 1000,00 όπως πριν ( γιατί επιμερίζω την αξία των μεταφορικών με τις τιμολογούμενες αξίες των ειδών δηλαδή :

1000,00           75,00

3000,00-------225,00

4000,00        300,00

 

 ( πχ 1000 / 4000 Χ 300 = 75, 00 )

 

πάμε τώρα να πληρώσουμε τον συγκεκριμένο προμηθευτή. Όταν πληρώνουμε τον προμηθευτή συμπληρώνουμε μια αίτηση της τράπεζας ( η ΕΘΝΙΚΗ , η ΑΛΦΑ , η EUROBANK έχουν διαφορετικό έντυπο ) και επισυνάπτουμε το πρωτότυπο τιμολόγιο και τα φορτωτικά ( προσοχή ότι φεύγει για την τράπεζα πρωτότυπο εμείς κρατάμε στον φάκελο μας αντίγραφο ).

 

Έστω ότι η τράπεζα πληρώνει 3000,00 ευρώ που είναι το τιμολόγιο και κρατάει έξοδα 50,00 ευρώ. Μόλις πάρουμε τα χαρτιά της τράπεζας κάνουμε την εξής εγγραφή

( η εγγραφή θα γίνει την ημερομηνία που πληρώσαμε πχ αν πληρώσαμε 15/10/2006 τότε θα γίνει η εγγραφή )

 

 

15/10/2006

                                                                                                Χρέωση           Πίστωση

50.01.00.0000 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ                  3000,00

38.03.00.0000 ΕΤΕ ΛΟΓ/ΜΟΣ …………..                                                   3000,00

65.98.99.0001 ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ ΤΡΑΠΕΖΩΝ                   50,00

38.03.00.0000 ΕΤΕ ΛΟΓ/ΜΟΣ                                                                      50,00

 

 

έτσι ο προμηθευτής μας μηδενίζει και ο φάκελος μας έκλεισε οριστικά και σωστά.

 

 

Λύσε τώρα μόνος-η και στείλε μου το αποτέλεσμα στο marym@freemail.gr. Θα διορθώσουμε μαζί τυχόν λάθη και απορίες. Θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια και δεν πρόκειται να δημοσιευτεί οτιδήποτε.

 

Εισαγωγέας σε μέρη Η/Υ έκανε στις 2/8/2006 εισαγωγή με το παρακάτω delivery note number 222 ως εξής :

100 cards graphics (κωδικό Intrastate 85246000 )

50   pro screen ( κωδικό Intrastate 96121010 )

το τιμολόγιο που έλαβε ήταν στις 10/8/2006  με νούμερο 223 και αξίες ως εξής :

Invoice No 223

10/8/2006

100 cards graphics

5000,00 euro

300 pro screen

3000,00 euro

 

 

Total amount

8000,00 euro

Τα εμπορεύματα τα έλαβε οδικώς με την μεταφορική SPEED το τιμολόγιο της οποίας  ήταν ως εξής :

10/8/2006 αξία προ ΦΠΑ 220,00 ΦΠΑ 41,80 ΣΥΝΟΛΟ 261,80.

 

Να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την σωστή εισαγωγή να συνταχθεί η Intrastate και να πληρωθεί ο προμηθευτής.

 

 

 

 

ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ;;;;;;

 

Η επόμενη άσκηση θα είναι για ενδοκοινοτική εισαγωγή με χτυπημένα και κατεστραμμένα εμπορεύματα  και θα δούμε πως συντάσσουμε Intrastate σε αυτές τις περιπτώσεις και πως κάνουμε διαμαρτυρία για να αποζημιωθούμε από την ασφαλιστική μας εταιρεία.

Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm