Open menu
29 | 03 | 2024
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Αθήνα 24/10/2013
Αρ. πρωτ.:5038308

ΘΕΜΑ:Αναφορές- καταγγελίες παραληπτών εμπορευμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών για το κόστος εκτελωνισμού / έκδοση διατακτικής.

Σε συνέχεια γραπτών και τηλεφωνικών αναφορών ιδιωτών-παραληπτών δεμάτων από τρίτες χώρες μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών και προς αποφυγή άσκοπων τριβών κατά το στάδιο τελωνισμού των εμπορευμάτων/ δεμάτων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Το τελωνείο υποβολής της διασάφησης θέσης σε ελεύθερη κυκλοφορία (εισαγωγή) δεμάτων από τρίτες χώρες είναι υποχρεωμένο να εξετάζει την ιδιότητα του διασαφιστή ως νόμιμου παραλήπτη των εν λόγω εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις γενικές αρχές που διέπουν την τελωνειακή νομοθεσία και διαδικασία και τις ειδικότερες για το συγκεκριμένο καθεστώς.
2. Η απόδειξη της ιδιότητας του διασαφιστή ως νόμιμου παραλήπτη στηρίζεται στα φορτωτικά έγγραφα ή στην διατακτική των μεταφορικών εταιρειών. Η ευχέρεια προσκόμισης της φορτωτικής ή της διατακτικής εξαρτάται, προφανώς, από τη φύση της εμπορευματικής διακίνησης (πχ. ομαδοποιημένα φορτία μεταξύ διαμεταφορέων) και όχι από κάποιον τελωνειακό κανόνα.
3. Το αρμόδιο τελωνείο διαπιστώνει την ιδιότητα του διασαφιστή ως νόμιμου παραλήπτη με βάση είτε τη φορτωτική είτε την διατακτική του πράκτορα. Η διαδικασία έκδοσης των φορτωτικών εγγράφων και της διατακτικής μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών στην εμπορευματική/μεταφορική συναλλαγή διέπεται από το γενικό και ειδικό μεταφορικό δίκαιο και όχι από την τελωνειακή νομοθεσία.
4. Τυχόν επιβαρύνσεις / έξοδα / αμοιβές που απαιτούν οι εταιρείες ταχυμεταφορών για την έκδοση της διατακτικής ή/και την διενέργεια των απαιτούμενων διατυπώσεων έναντι της τελωνειακής αρχής διέπονται από τους όρους μεταφοράς μεταξύ των συμβαλλόμενων στη σύμβαση μεταφοράς και ενδεχόμενη εντολή αντιπροσώπευσης έναντι της τελωνειακής αρχής. Πρακτορειακά και λοιπά δικαιώματα των μεταφορέων και τρόπος διευθέτησης/ διακανονισμού αυτών με τους πελάτες τους κείνται εκτός τελωνειακής νομοθεσίας.
5. Καταγγελίες και γενικότερα παράπονα/ αναφορές των παραληπτών δεμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών για την διαδικασία έκδοσης της διατακτικής ή το κόστος που επιβάλλουν οι συγκεκριμένες εταιρείες, εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων των τελωνειακών αρχών. Ανάλογες καταγγελίες και αναφορές μπορούν να απευθύνονται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (www.efpolis.gr), τον Συνήγορο του Καταναλωτή (www.synigoroskatanaloti.gr) και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (www.eett.gr).
6. Σχετικές πληροφορίες για τις τελωνειακές διαδικασίες και τις χρεώσεις στο πλαίσιο της τελωνειακής διαδικασίας παρέχονται στους ενδιαφερόμενους μέσω της διαδικτυακής πύλης της Τελωνειακής Υπηρεσίας (www.customs.gov.gr) και σχετικού Εγχειριδίου Τελωνειακών Διαδικασιών (https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/ICISnet/info).

Σχετικά άρθρα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ! Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες.

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό. Learn more

I understand
Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm